خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/27 - 17:35
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس مجلس تازنزانیا در دیدار با هیأت پارلمانی کشورمان:

کارگروه مشترک پیشنهادی ایران در اتحادیه بین المجالس اثرات مثبت بسیاری خواهد داشت

رئیس مجلس تانزانیا در دیدار با هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در نشست اتحادیه بین المجالس جهانی در بحرین، گفت: کارگروه مشترک پیشنهادی ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی اثرات مثبت فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، مجتبی رضاخواه رئیس شورای بین المجالس در مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس تانزانیا و هیات همراه سه‌شنبه (٢٣ اسفند ١٤٠١) در حاشیه یکصد و چهل و ششمین مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی در منامه، بحرین، دیدار و پیرامون گسترش همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه گفت‌وگو کرد.



در این دیدار رضاخواه ضمن اشاره به اهمیت نزدیکی روابط و ارتباطات میان دو کشور از فعالیتهای کارگروه مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا در قالب اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) که به پیشنهاد کشورمان و در نشست یکصد و چهل و پنجم در رواندا (مهر ١٤٠١) تشکیل شده است، گزارشی ارائه کرد.



در ادامه رئیس مجلس تانزانیا نیز ضمن استقبال از ایده کشورمان در تأسیس این گروه که با عضویت طرفین و سپس سایر کشورهای آسیایی و آفریقایی آغاز شده است به عنوان مهم ترین دستاورد خود از حضور در محافل پارلمانی و نزدیکی ملت ها یاد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359056
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم